
В началото на тази година Марк Зукърбърг сподели в профила си, че заедно с екипа си прилагат в действие плана за драстично намаляване на продуктовите и медийни публикации в новинарския поток на потребителите, за сметка на публикациите на техни приятели и близки. Както обясни по-рано самият Зукърбърг, Facebook предприема радикална промяна, с идеята потребителите отново да се фокусират върху социализацията помежду си, да бъдат активни и комуникативни, а не пасивни консуматори. Дали плановете на Марк и компания ще се изпълнят и как новият алгоритъм ще се отрази на бъдещето на бизнеса във Facebook – ето какво са вижданията и прогнозите по темата на Борислав Айтов, управител на Beshared.bg една от най-големите дигитални рекламни агенции в България
Последните промени по новинарския поток в социалната мрежа Facebook не ни изненадаха, тъй като Зукърбърг и екип отдавна предприеха действия по намаляване на органичния обхват на публикациите на бизнес страниците. От една страна тази промяна е логична, тъй като мрежата се напълни с много продуктови и медийни страници и се налага отсяване на качественото и правдоподобно съдържание. От друга страна това затруднява голяма част от бизнеса, особено тези компании, които разполагат с малък бюджет за реклама.
Мнението на екипа на Beshared.bg e, че тази промяна може само да радва компаниите, които умеят да комуникират успешно със своите фенове в социалната мрежа и които се развиват заедно с техните потребности и желания. От една страна конкуренцията ще намалее и ще изпъкнат марките, които инвестират време и средства за качествено присъствие във Facebook. Постоянно повтаряме на своите клиенти, че не е важно колко лайкове имат на страниците си, а как общуват с фенове си. За успешна реклама в социалната мрежа е необходима стратегия, съобразена с целевата аудитория. Отдавна самоцелното публикуване на забавни снимки не върши работа. Да управляваш страница във Facebook е лесно от гледна точка на инструментариум, всеки човек, който има какъвто и да е бизнес, може да го направи. Но да развиваш бизнеса си с помощта на Facebook става вече все по-трудно, ако не си в определена степен специалист в този вид маркетинг.
Facebook налага някои ограничения, но същевременно тества и пуска в действие нови бутони и опции, които помагат на потребителите да следят страниците, които наистина ги интересуват. Отдавна бутонът Like не означава, че сте „вързали“ даден фен за своя продукт. С течение на времето се разбра, че ако той не се ангажира със съдържанието на страницата, забравя за нея. Сега има опции като Follow, Save и най-новата See first. В бъдеще обаче и те може да се окажат толкова неефективни, защото ако давате See first на много страници, които сметнете за важни за вас, коя в последствие ще виждате първа? И тук отново идва проблемът – ако феновете не взаимодействат с дадена страница достатъчно често, то те спират да виждат нейните органични публикации.
Опциите за публикациите също се промениха доста и вече имаме на разположение разнообразен набор от формати – слайдшоу постове, видео на живо, Boomerang видеа, анкети, постове с Call to action (за получаване на повече съобщения и обаждания), таргетиране на постовете, оферти и т.н. Постоянно съветваме нашите клиенти да ги тестват всичките и да наблегнат на тези, които работят добре за техните потребители, но и да ги развиват и подобряват.
Вижте още: Бивши служители на „Фейсбук“ и „Гугъл“ започват борба с вредата от социалните мрежи
Колкото и формати и опции за публикуване да имате, в крайна сметка, ако не сте интересни и полезни за аудиторията си, никой няма да ви следва. Затова смятам, че промените ще бъдат в полза на страниците, които предлагат качествено съдържание и отделят достатъчно време за анализи и стратегическо планиране на своята онлайн комуникационна политика. Конкуренцията ще намалее и марките, които не съумеят да привлекат и задържат вниманието на аудиторията си, ще разчитат само на платената реклама.
Правилната стратегия за бизнеса е качество пред количество. Сега повече от всякога се налага анализ на потребителското поведение и експертно вземане на решения каква информация и по какъв начин да се поднася на аудиторията. Публикации, които просто казват нещо, без да въвличат потребителите в комуникация, ще имат много краткотраен ефект върху страницата. От край време публикации, под които има много коментари, помагат за доброто представяне на страницата и спомагат за увеличаване на органичния обхват. Но е важно да се знае, че коментарите, така както и феновете на страницата, трябва да са от профили на реални хора, а не от фалшиви такива, защото Facebook налага наказания за тези страници. Много хора решават, че за тях е важно да имат повече „лайкове на страницата“ и плащат отделно пари за фалшиви такива, което освен, че се забелязва и определено буди насмешка, води и до санкции на самите страници за много дълги периоди от време, а понякога и за постоянно. Вече е важно да има и диалог под поста, т.е. не просто коментар и точка, а повече Reply под коментарите.
(следва продължение)
снимка: nymag.com

Предишна:
Червена Tesla Roadster полита тази вечер към Марс (гледайте изстрелването на живо)

Следваща:
Изиграха първия мач по бадминтон в Космоса (видео)
Още по темата
-
Как да си направим Ford на… 112-тия етаж на Бурж Халифа? (видео)
In Hi-TechПреди близо 50 години, от Ford предизвикаха истинска сензация поставяйки 1965 Mustang Convertible на върха ...
-
Марк Зукърбърг пред ЕП: Фейсбук се използва и за лоши цели
In Hi-TechСъздателят на Фейсбук Марк Зукърбърг се извини пред Европейския парламент (ЕП) за злоупотребите, допуснати в ...
-
Skype се срина! Microsoft заключи инженерите си
In Hi-TechSkype се срина. Не работи! – тази новина обиколи тази сутрин почти целия свят. Милиони ...
-
Huawei представи нов бюджетен смартфон
In Hi-TechHuawei представи новия смартфон в средния клас Y7 (2019), който е почти идентичен с обявения ...
Остави своя коментар през Facebook