Louis Vuitton

Louis Vuitton е най-скъпото модно име

11 октомври 2014

Преди броени дни Interbrand публикува годишния си доклад „Най- добри световни марки“ (Best Global Brands), като постави Louis Vuitton, Hermès, Gucci, Prada, Tiffany & Cо, Cartier и Burberry на челните топ седем позиции сред луксозните марки. В годишния списък на 100-те най-добре представящи се компании в света, определени на базата на приходите за годината, Apple и Google заемат първо и второ място, съответно.

Марката и логото на техгиганта Apple са най-скъпите в света. Те струват 119 млрд. долара – повече от брутния вътрешен продукт на Мароко, Еквадор и Оман. Това пише британският в. The Guardian.

Apple

Стойността на компанията от Силиконовата долина е нараснала с 21% в последните 12 месеца, показва годишният доклад на Interbrand за най-добрите световни марки. Apple, която е известна в цял свят с обикновената си емблема „отхапана ябълка“, ръководи възхода на технологичните компании в тазгодишния доклад.

Стойността на марката Google е нараснала с 15% до 107 милиарда долара, което я поставя на второ място, следвана от Coca Cola с увеличение от 3% до 81,5 милиарда долара, IBM (72,2 милиарда долара) и Microsoft (45,5 милиарда долара). Facebook се изкачва най-много в класацията с 86% увеличение на стойността на марката до 14,3 милиарда долара, което я поставя на 29-то място в таблицата пред дългогодишни глобални корпоративни имена като Volkswagen и Ford.

Маркетинговият директор на Interbrand Греъм Хейлис обясни, че ежегодната класация, която се прави от 2000 г., изчислява стойността на марката, като взема предвид финансовите резултати на компаниите, „марковият съюз“ на потребителите и „анализи на силата на марката“.

Hermeslogo

В сектора за луксозни стоки, Hermès показа най- добри резултати, като може да се похвали с ръст от 18 процента по отношение на стойността на компанията. От модна къща Burberry също показват ръст от 8%, надвишавайки значително очакванията и желанията на своите клиенти. Интересното е, че Louis Vuitton бележи понижение с 9 на сто по отношение на стойността на марката, но продължава да поставя акцент върху луксозните стоки за крайния потребител и да развива цялостната си концепция в тази насока. Всъщност, дизайнерската марка Louis Vuitton е най-скъпото модно име. Тя заема 19-о място в класацията със стойност на марката от 23 милиарда долара.

Констатациите на доклада на Interbrand, касаещ скъпите модни марки, са повече от оптимистични. Тези отлични новини за сектора са доказателство, че потребителите продължават да харчат пари за луксозни стоки в далеч не идеална икономика.

 

Суетата продължава да властва…

 

Снимки: Brand logos

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)